27.09.2010

Utflukt til Maihaugen!

Fredag den 24 drog vi mannsterke til maihaugen for å se på hus som var i fra forskjellige tidsepoker. Vi hadde en omvisning i tre hus, et fra 30-tallet, et på 50-tallet og et på 80-tallet. Vi såg på særpreg og fikk høre litt om familiene som hadde bodd i husene. Vi hadde også grinnåpent på et hus fra 70-tallet. Grinåpen var at det ble låst opp og så gikk vi å såg på det vi ville på egen hånd. Etter dette gikk vi rundt på museumet og tegnet ting vi syntes var fine. Jeg må være ærlig og si at jeg ikke var i humør til å sitte rolig å tegne etter at vi hadde gått rundt i gamle kalde hus, men jeg fikk da tegna noe. Rundt klokken 1 var hjemmreisen og helga øvers på lista ;) Jeg syntes turen var lærerikt det blir noe annet å se et ordentlig hus enn å bare set slike ting på bilder. Nå sitter jeg egentlig og tegner perspektiv på autocag, men så lenge jeg ikke klarer å komme lenger ble det er kjapt blogg innlegg.
Snakkes;) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar